Volvo Cars Nederland new DDW partner Volvo Cars Nederland nieuwe partner DDW

Volvo CarsVolvo Cars Nederland new DDW partner

Volvo Cars Nederland is the new automotive partner for Dutch Design Week (DDW). At the beginning of this month both parties signed an agreement recording this. This intensifies Volvo’s support of young design talent and Volvo will be providing the free taxi service ‘Design Rides’ during the event.

Logical decision

Volvo and DDW have entered a partnership for at least a year. Arthur van Es, Director of Marketing Volvo Cars Nederland: ‘The joint venture with Dutch Design Week was a logical decision for us. Design is inseparably linked to Volvo: it’s in our DNA. We would like to draw attention to this during the event.’

It’s all about talent

In the agreement the focus is on supporting talent. In October, designers will be offered a stage in the centrally located Klokgebouw. The car brand will also manifest itself through the Volvo Design Challenge, a design competition that challenges young designers to seek inspiration from the theme ‘Design Moves Us’. Exploring new forms of mobility dovetails perfectly into DDW’s increasing orientation of design as a source of solutions for social issues.

Mobile stage

During DDW, the new partner will provide free taxi rides, better known as the Design Rides. Both parties are currently investigating how the idea underpinning this popular public service – where the car roofs are employed as mobile stage – could be improved for the coming edition.

Dutch Design Week

Oct. 18 through Oct. 26, 2014. Eindhoven, the Netherlands


Web: www.ddw.nl

Facebook: www.facebook.com/dutchdesignweek

Twitter: twitter.com/dutchdesignweek, @dutchdesignweek, #dutchdesignweek, #DDW14

Volvo CarsVolvo Cars Nederland nieuwe partner DDW

Volvo Cars Nederland wordt met onmiddellijke ingang de nieuwe automotive partner van Dutch Design Week (DDW). Begin deze maand ondertekenden beide partijen een overeenkomst waarin dat werd vastgelegd. Volvo intensiveert daarmee de ondersteuning van jong ontwerptalent en verzorgt tijdens het evenement de gratis taxiservice ‘Design Rides’.

Logische keuze

Volvo en DDW gaan het partnerschap aan voor de duur van ten minste een jaar. Arthur van Es, Directeur Marketing Volvo Cars Nederland: ‘Voor ons is de samenwerking met Dutch Design Week een logische keuze. Design hoort onlosmakelijk bij Volvo: het zit in ons DNA. Dat brengen we tijdens het evenement graag naar voren.’

Talent centraal

In de overeenkomst staat de ondersteuning van talent centraal. In oktober wordt ontwerpers een podium geboden in het centraal gelegen Klokgebouw. Ook manifesteert het automerk zich met de Volvo Design Challenge, een ontwerpwedstrijd die jonge designers uitdaagt zich te laten inspireren door het thema ‘Design Moves Us’. Het verkennen van nieuwe vormen van mobiliteit sluit aan bij DDW’s toenemende oriëntatie op design als bron van oplossingen van sociaal-maatschappelijke vraagstukken.

Rijdend podium

De nieuwe partner verzorgt tijdens DDW ook gratis taxiritten, beter bekend als Design Rides. Op dit moment onderzoeken beide partijen hoe het concept van deze populaire publieksservice – waarbij de daken van de auto’s worden ingezet als rijdend podium – nog voor de komende editie kan worden verbeterd.

Dutch Design Week

18 – 26 oktober 2014, Eindhoven, Nederland

Web: www.ddw.nl

Facebook: www.facebook.com/dutchdesignweek

Twitter: twitter.com/dutchdesignweek, @dutchdesignweek, #dutchdesignweek, #DDW14